21 June 2009

Barcelona, Part I


This morning I woke up in Barcelona where my parents invited D. and me to spend the weekend with them and my youngest sister (future master baker). I drank my tea and ate fresh fruit and Iberian ham for breakfast, with the morning clouds letting through both sun and light rain and a view over the rooftops of the Sagrada Familia: half wonder, half construction site. Its delicate designs remind me of those sandcastles my sisters and I used to make when we were little, starting with a square base and then dripping watery sand over it in towers as high as we could possibly make without breaking them until the base was completely covered!

Ce matin, je me suis reveillée à Barcelone, où mes parents nous ont invité D. et moi à passer le week-end avec eux et ma soeur cadette (future chef patissière). J'ai bu mon thé et mangé un petit déjeuner de fruits frais et jambon ibérique, tandis que les nuages du matin laissaient passer une lumière diffuse et une pluie légère, au-dessus des toits de Barcelone et de la Sagrada Familia. Le dessin dentelé de l'église me fait penser au chateaux de sable que je faisais avec mes soeurs quand nous étions petites. On commençait par une base classique, puis on faisait couler de l'eau et du sable mouillé dessus pour faire des tours délicates les plus hautes possibles.


The first day, we went to the central market which, apart from being romping grounds for pickpockets and gaping tourists like us, is full of colorful displays of fruits, meats and many different kinds of seafood, like these sea snails hanging over one vendor's stall.

Le premier jour, nous sommes allés au marché du centre où nous nous sommes régalés à voir tous les fruits colorés, les charcuteries, les fruits de mer et ces escargot suspendus de deux couleurs !


I particularly liked the way they sell bay leaves, all wrapped up in tiny packages of string like presents.

J'ai beaucoup aimé la façon de présenter ces feuilles de laurier, emballées comme des petits cadeaux.


After walking around for a while, and especially for my family who was jetlagging, we were in desperate need of chocolate (a well-known cure for time travel). Luckily, we were close to one of the oldest chocolate shops in Barcelona, Escriba, with its gorgeous mosaic façade designed in the modernist period, and its mouth-watering displays of sweets. We got an assortment of chocolates to taste. My favorite was the delicate mint chocolate with a fresh mint leaf garnish.

Après avoir beaucoup marché, nous avions besoin de chocolat. Eh oui, surtout pour ma famille qui était en décalage horaire - le chocolat est un remède bien connu ! Heureusement, nous étions juste à côté d'un des chocolatiers les plus anciens de Barcelone, Escriba, construit à l'époque moderniste avec ces mosaïques magnifiques et des vitrines pleines de délices. Nous avons pris un assortiment de chocolats à déguster. Mon préféré était celui garni d'une feuille de menthe fraîche.



But we certainly had the most fun with the rich lip-shaped truffles!

Mais le plus fun était sans doute ces lèvres de chocolats !

6 comments:

Rosa's Yummy Yums said...

A great place to visit! Thanks for sharing...

Cheers,

Rosa

Papilles et Pupilles said...

J'adore Barcelone. La Sagrada Familia est si exceptionnelle. Et puis Les Ramblas, le paseo di Gracia, le marché de la Boqueria .... J'adore :)

Cicero Sings said...

How good can it get? A beautiful spot to visit ... with loved ones ... and some time to just enjoy!

Mmmmm chocolate. I've run out of my favourite kind and it'll be another week or so before I can lay my hands on some more.

Sam said...

Barcelona is my favourite city of all, I just love the place!

If you have time then I really recommend you visit Montserrat, it's a monastery at the top of a mountain, only about an hours train ride away. It's an amazing place and the views from the top are fantastic!

Hopie said...

Rosa - Indeed. I loved it!

Papilles et Pupilles - C'était ma première dans la ville et je dois dire que je suis tombée sous le charme !

Cicero - I agree. It was the perfect weekend :-)

Sam - I'd never been there before but I just loved it! The Gaudi buildings are amazing. We didn't get to go to Montserrat, so I guess I'll have to go back ;-)

Ivy said...

Barcelona sounds like a great place to visit. That mint chocolate has the shape of my island: Cyprus :)